fredag 2 mars 2012

Kalashelg.


Jag tog ledigt torsdag och fredag, det har varit väldigt skönt men inte så vilsamt. Vi har städat lite för J fyller snart år. Igår eftermiddag tände vi grillen nere vid sjön och körde ut tre barnfyrhjulingar. Ja...tre. P har köpt en till och tänker sälja den lilla blå. Pappa kom och vi käkade några korvar. Jag gick hem och gjorde mig iordning och mötte Ps familj när jag gick ut igen. Hann bara säga hej och hejdå innan jag åkte mot Säter. Dom andra gick ner till sjön, åt korv och körde fyrhjuling och sen blev det fika inne. Jag skulle ju på kurs kom jag på... Den här gången hade vi en ledd meditation och reflektion på den efteråt.


En ekorre på besök vid fågelmaten idag, det har vi inte haft förut.

Idag har J några killar från klassen här på filmkalas med fika, chips och godis. Dom ser på Rango och fnittrar :)

Just ja, jag har ju glömt att berätta att vi kastrerade Katla i tisdags. Det gick bra och hon var inte groggy lika länge som dom vuxna katterna var. Hon har inte fått gå ut än och börjar bli en liiiten aning rastlös inne. Men hon är duktig och slickar inte så mycket på såret så hon slipper ha tratt hon med.

Resten av helgen vill vi inte ha några tider att passa... jag vill helst ligga i soffan, se på film, äta godis och gråta om jag behöver. Men....så blir det nog inte.

1 kommentar:

Tomas Varg sa...

Trevlig helg. Kram