måndag 26 december 2011

Julen 2011.




Det är med viss irritation som jag skriver det här inlägget. Anledningen är ett strömlöst hem och en krånglande internet-uppkoppling. Vid 04.20 pipte min mobil, glömt stänga av alarmet. Det var kolmörkt och vinden slet i huset. Strömmen kom inte tillbaka förren 13.30. Tur vi kan elda i kaminen och har självtryck på vattnet. :)
Jag har redan läst ut en av mina julklappsböcker, Nora Roberts: Som en drömbild och har hennes Doft av rosor kvar. Skön känsla i den första och jag gissar att dom andra i serien kommer att vara lika bra. Men idag började jag istället att läsa En lisa för själen, en bok som jag har längtat efter länge. Den är skriven av Eva Robild som har skrivit flera böcker och även producerat Trädgårdsfredag. Fotografen heter Annika Christensen och fotar bla åt Allt om trädgård. Den handlar om trädgården som terapi och friskvård, intressant och mitt hjärta skälver lite. Det här vill jag hålla på med på något sätt! Texten är bra skriven och bilderna är jättefina. Tom papperet i boken är klappvänligt ;)

Men annars så har julen rullat på ungefär som vanligt. På julafton var vi till mina föräldrar och åt, gött, tack för det! Vi var hemma igen till Kalle Anka och myste i soffan. Sen blev det klapputdelning och barnen lekte innan det var läggdags.
Juldagen var vi först in till Ps mamma och fikade och barnen fick paket. Sen åkte vi till hans pappa med sambo där hans syrra med familj slöt upp. Vi fick god mat även där, tack tack.
Och idag gör vi ingenting, P ska jobba imorgon men jag tror att han ska åka på innebandy ikväll.

Önskar er en god fortsättning!

4 kommentarer:

Annika Christensen sa...

Tack för att du länkar.
Kul om du gillar boken.
Jag har själv läkt mig i trädgården därför vet jag att det funkar.
Hoppas vädret inte ställer till det för mycket. Jag är rät van vid storm
Ha en skön tisdag
Annika

Laila sa...

Förstår din irritation! Det var strömlöst när vi kom ut till landet igår och jag oroar mig lite för all skördfrån trädgård och skog som finns i våra frysar...
Annika som fotat En lisa för själen har en blogg, Naturliga ting, men det visste du kanske?
Ha det gott!/Laila

Vida sa...

Åh, vilken otur ni hade.. vi fick behålla strömmen hela tiden men i grannbyn var den borta så det var verkligen olika..

God fortsättning.

Kramar från Liv

Tomas Varg sa...

Usch vad jobbigt med strömavbrott. Inte roligt :( Önskar dig en god fortsättning också. Kram!