tisdag 15 november 2011

Sjukrapport.


Igår ringde jag till vårdcentralen och hörde ang våran segdragna sjuka här hemma. Det pratas ju en del om mycoplasma, som kan ge lunginflammation. Och det vill vi inte ha i Egypten. Hon på VC sa att det kunde vara mycoplasma men att man oftast inte behövde behandling. Fick vi högre feber i slutet på veckan så skulle vi höra av oss direkt. Vi kör lite varannan dag feber här, vissa dagar är jag sjukast och sover någon timme mitt på dagen. Sen kan jag tycka att: nu är A så pigg att han kan gå till skolan imorgon....nähä, han har feber igen och snorar. J har jag inte ens funderat på att skicka iväg, han hostar och hackar. Fast båda har varit piggare idag...på torsdag kanske? Både VC-damen och våran företagssköterska tyckte att vi skulle ta det lugnt och låta kroppen läka sig själv utan att gå iväg för tidigt och knapra en massa piller. Bättre det än att bli sjuka på resan tyckte dom.
Vet ni ...när barnen blir sjuka då har jag en miljon ställen att ringa till. Till försäkringskassan, till våran företagssjukanmälning, till skolan/fritids och helst till köket på skolan om A är sjuk, för ibland har han specialmat.

Idag trotsade jag sjukorna och åkte in till svärmor en sväng på em. Hon hjälpte mig att sy ett par saker eller....hon sydde :) Jag skjutsade henne som tack. Och imorgon ska jag till akupunktörskan och få min höft tillrättad. Måste fixa det innan resan annars blir jag galen. Ska faktiskt även klippa mig. Alla tider är ju bokade sen länge och jag vill inte ändra, hinner inte ändra. Men kanske att T inte sätter nålar när jag är halvkrasslig. Barnen får vara hemma med en sovande P, det blir bara någon timme, sen ska han upp och fixa kattluckan. Jo det SKA han, annars blir jag galen en gång till. ;)





I går när jag handlade så var himlen fantastiskt röd bakom mig på hemvägen. Jag stannade och knäppte ett snabbt kort med mobilen men den kunde inte återge det otroligt röda. Vackert ändå.

Det är den 15 november och klematisen blommar än. Det hör inte till vanligheterna, i alla fall inte här i Dalarna.
Men sjön har fått en tunn skorpa av is så vintern är väl på väg ändå. Om du klickar på bilden så syns det bättre att det är is.

2 kommentarer:

Mysterylady sa...

Hoppas att ni blir friska till ni ska åka.. Låter inget vidare med förkylningarna. Här hemma har iaf barnen blivit friska så nu är det P´s tur :( Jag har klarat mej än så länge... Peppar peppar...
Krya på er
kram

Vida sa...

Åh, hoppas verkligen ni blir superfriska så ni kan åka och bra njuta...