tisdag 8 november 2011

Mossigt.



Har åkt hem vid 12.00 mån-tisdag och vabbat en hostig J. Han låter lite bättre idag, det är skönt. P har varit hemma med honom på fm såklart, han har inte varit själv ;)
Alldeles nyss tvingade jag barnen och hunden att vara med mig ut i skogen och plocka mossa, både vit och grön, till julens arrangemang. Jag är dock väldigt kluven....jag vill ha mossan men jag vill inte förstöra det fina i naturen. Så jag försöker plocka på ställen där jag vet att den ändå kommer att dö/ förstöras. Tex där dom nyss har eller ska avverka. Dessutom så återanvänder jag till viss del mossan så jag plockar inte ny varje år. Nu vill jag göra en ny krans, min förra blev lite för stor och katterna sover i den. Jo! Det är sant. Den ligger på bordet ute och alla katterna har blivit påkomna med att ligga i hoprullade i den ;)


Här försökte P fånga Kala på bild i kransen men hon hann resa på sig. Man fattar inte att dom får plats i den, fast dom ligger kanske lite på den.

Kramas! Några som inte reser sig i onödan är dom här två...ligger ofta och myser ihop. Men det var ju extra gulligt här när han har frambenen runt lillasyster ;)

Även mamma visar sin omsorger och äntligen börjar vi se ett slut på diandet, även om det händer ibland. Kastreringen är nära! Och då åker Hicke med också, Katla får vänta lite till.



2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Hi hi buskatter! Det är väl mjukt o skönt det där :) Jag vill också ut i skogen o plocka mossa, men jag är sjuk och orkar knappt gå upp o ner för trappen.
Kram /Therese

Livskrafter sa...

Vilka otroligt underbara som kattisar. Härliga bilder
kram
Emma