söndag 23 oktober 2011

Pysslat.



P har jobbat 12-timmars pass idag så jag och barnen har roat oss själva. Jag har klippt Hanna i omgångar under dagen, orkar inte sitta långa pass. Efter lunchen åkte vi upp till mina föräldrar där även syrrans L var. Alla barnen och jag tog med oss Hanna och plockade lönnlöv. Som vi sedan vek till rosor, Susanne inspirerade mig och jag tror hon blev inspirerad här. Bild på mina kommer längre ner. Mamma hade även plockat mossa så jag gjorde en krans. Som jag tänkte dekorera med några röda bär från en häck som växer hos dom. Men det funkade inte, bären lossnade för lätt. Så nu får vi se vad det blir. Jag var in på affären och sen åkte vi hem. Plockade in varorna och gick en mini sväng i skogen här ovanför. Plockade lite enris, mossa och lingonris. Fixade snabbt ihop två arrangemang, inte direkt nöjd men det får duga för nu. Det var skönt att få göra något kreativt.
Kroppen då....ja...axlarna värker än, nacken känns bra, fingrarna ömmar och känns stumma. Ingen direkt förbättring och inget sämre heller. Men när jag kom in så har halsen börjat göra ont och är lite svullen. Vet inte om jag ska jobba imorgon eller avvakta en dag. Kände av halsen i morse också.


En helt slut Kala som varit borta länge. Hon orkade inte ens öppna ögonen när jag fotograferade henne.

Vad är det för bär/frukter? Växer på en ganska hög buske med stora vassa taggar.


Rosor av lönnlöv, tyvärr så var det dåligt med röda och orangea löv.


2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Åh vad fint du har gjort!! När halloween är över så åker allt ner i en låda...nej en låda får inte plats men det åker ner. Och sen blir det vinterpyssel o jul här hemma. Kram

Vida sa...

Vilka fina lövrosor :-)