torsdag 20 oktober 2011

Kattungarna försvinner!


Hallå! Tyckte det var dags att avlämna rapport. Det händer underliga grejer här hemma!!! Kattungarna ni vet....dom försvinner! Första gången trodde jag bara att jag tagit fel men när jag inte hade sett Blixten på ett par dagar så...han var borta. Och när jag tänkte efter så var det ju några människor hit och dom hade en sån där låda som mamma och jag åkte hit i. Jodå..jag minns det...svagt. En vecka senare var det dags igen, då kom det en kille och en tjej hit och ställde en låda i hallen. Och gosade misstänkt mycket med Grålle. Jag höll mig undan. Ingen mera låda för mig inte! Och minsann...dom tog Grålle med sig och ingen verkade reagera eller bli arg. Matte pratade om att dom hade fått nya familjer. Visst, jag har gnällt på dom, bråkiga småglin, men dom är rätt roliga också. Idag var det dags igen, trodde dom gett upp nu och tänkte låta dom andra bo kvar här. Det ramlade in en hel familj i hallen och jag var faktiskt lite orolig för matte hade stängt in mig med ungarna. Men dom tog med sig Vitöra och Björnen. Sorgligt...jag kommer att sakna våra brottningsmatcher. Nu är det bara Katla kvar och jag hörde hur matte sa till henne att: Nu är det bara du kvar gumman, nu blir du ensam kattunge här. Så jag antar att det betyder att hon ska bo kvar i alla fall. Matte pratade även om att äntligen få ställa i ordning rummet här vid datorn. Vaddå? Ska vi inte få någon mat längre? Hon pratade även om att Katla skulle börja vänja sig vid att vara ute och att "öppna upp kattluckan". Jag har då ingen lucka att öppna! Matte säger så konstiga saker ibland.


Jag och lillhusse myser. Matte sa att jag började bli fläskig!!! Ska hon säga....

"Det här ska inte du höra brorsan"

Katt-tetris? Sista kvällen för småsyskonen....men det visste dom inte då. Men jag tror att mamma anade något för hon myste extra länge och tvättade och tvättade på dom.


Vitöra och Björnen...numera kända som Rocky och Lizzy!

Vi hörs! / Hicke

1 kommentar:

Helena sa...

Åh, jag skulle vilja ha en kattunge, men jag är tyvärr allergisk. Sjutton också!