söndag 21 augusti 2011

Gult är fult?


Otroligt oproduktiv helg....
På fredagen skjutsade jag och barnen in P till Falun på innebandyfest. Vi svängde in på Maxi och handlade, bla frukt till smoothies och en DVD, Bärgarns hejdlösa historier. Så när vi kom hem mixade vi till lite gött dricka och tittade på film. På natten blev jag väckt av J och när jag ändå var vaken så ringde jag till P och undrade om han skulle ha skjuts hem och det ville han. Så jag hämtade honom ca 03.20. Trött....
På lördagen gjorde vi inte ett skit, bara tvättade två tvättar. På em åkte P till Leksand på hockeymatch. Nu börjas det igen.....
Söndagen var nästan lika usel, fick lite städat. K-Å och S var hit och tittade på kattungarna och lite senare även vår gamla dagmamma M och hennes sambo. Dom bestämde sig för Blixten :) Två kvar...
Solen tittade fram en kort stund och jag var bara ut och vände...tyvärr. Men jag hann fota några blommor :) Gult till hösten.



Lite skabbig Strålrudbeckia.

Också en rudbeckia... en Guldboll.

Och äntligen har min gula Tigerlilja slagit ut! Köpte lökarna i våras och har väntat sedan dess. Underbara! Har även dom vanliga orangea.


När jag går in till kattungarna så kommer oftast allihopa kravlande och vill klättra på mig. Ibland, som här, lägger dom sig tillrätta och somnar. Jo, dom är med på bild allihopa fast den svarta syns knappt. Men om du tittar noga så syns hon :)