fredag 22 juli 2011

Mynta- te och tjock katt.


Kala har jamat hela dagen och vill gå ut. Nu gav hon upp och sov en stund på köksbordet. Magen lekte hela havet stormar och på bilden lipar hon åt mig för att jag är så dum och inte släpper ut henne. På finska betyder Kala: fisk. Men det är då inte det hon luktar när hon fiser. Det luktar riktigt illa och innan hon gör det hoppar hela hon till som av hicka. Kunde klämma ut en liten klar droppe ut ena tutten idag. Hoppas ungarna kommer snart!



Har haft funderingar på att prova dricka te på mina myntor men har inte kommit till skott. Förren idag, inspirerad av Lyckobacken. Först ut blev vanlig pepparmynta och det smakade precis som köpt grönt mint-te. Gott.
Nu gör barnen lunch... J steker fiskpinnar och A ska steka korv och göra mos. Jag frågade nyss om dom ville ha mat men ingen var intresserad. Så jag började skriva blogg....Och nu har dom börjat :) Kan ju tala om att A cyklade hem från byn häromdagen. P och J åkte förbi med bilen ungefär halvvägs och kollade läget. Det gick bra. Men det är i alla fall 5 kilometer och han är varken jättevan eller så gammal. Vete sjutton om jag hade låtit honom cykla själv....

Inga kommentarer: