fredag 1 juli 2011

...ännu mera omskött.


Idag är jag ledig!! Var till T direkt på morgonen. Hon masserade, tänjde, sträckte och satte nålar. Jag fick även tre frön i örat. Det känns väldigt bra nu och jag hoppas det håller i sig. Fick order om att gå en kort promenad när jag kom hem så jag och Hanna hämtade posten och plockade en bukett blommor. Nu ska jag vila och fika :)




Är det vackert där det växer är det oftast vackert i en bukett. Här är det rallarros, som även kallas mjölkört, illimjölk, rävrumpa, praktduna osv, älggräs,( kan användas mot huvudvärk) vass och vitmåra. Jag fick klippa stjälkarna kortare och arrangera om lite så det ser bra ut :) Plockar alldeles för lite blommor.... Jag och min kompis kunde vara ute i timmar och plocka blommor. Vi visste precis vad det vi ville ha växte någonstans. Även alla smultronställen dammsögs på bär att trä upp på strån. Åååååå.....sommarlov!
Snart Annica, snart är det semester..... även om det inte är samma bekymmerslösa tillvaro så är det i alla fall ledigt...

1 kommentar:

Susanne sa...

fem dagar :-D