söndag 26 juni 2011

Resten av midsommarhelgen.



Midsommardagen inleddes lite trevande....skulle vi åka iväg på fyrhjulingarna? Det var molnigt men såg ganska stabilt ut. P gick ner i garaget och kollade över dom och jag plockade ihop matsäcken. Jo, vi gav oss av. Färden började med tankning i Svärdjö, sen åkte vi genom Hillersboda mot Hinsen. Visste inte riktigt hur vi skulle åka men det löste sig efter vägen. Stannade och sträckte på benen ibland. Vidare genom Korsån och vid Djuptjärn stannade vi vid samma vindskydd som förra året och grillade hamburgare. Som inte blev goda..... Tur vi hade några kakor att lätta upp stämningen med. Barnen ville se en utbränd minibuss som står på vår sida stora vägen så vi åkte dit och dom inspekterade den. Åkte några vägar som bara slutar i vändplaner. Skulle vi åka hem direkt eller åka över Åg? Äh, vädret var ju finare så vi åkte mot Åg där det stod en bekant vid vägen. Stannade och bytte några ord men knotten var så otrevlig att vi åkte rätt snabbt igen. Passerade Österbyn och sen var vi hemma igen. Packade ur väskorna, släppte ut hunden och sen stod mamma och pappa på infarten. Pratade lite, dom åkte och vi käkade kvällsmat innan barnen lade sig. Det blev en film för mig och P igen... The green hornet. P somnade på slutet som vanligt.





Ett projekt som jag inte riktigt vet hur det kommer att sluta :)

Idag sov vi länge sen åkte jag och J till affären. Solen tittade fram och lockade ut oss allihopa. P och barnen grejade med innebandyklubbor och boll. Jag började gräva vid Lillstugan men vet inte riktigt vad jag ska göra :) Vill få till något snyggare än ogräs... Det var meningen att det skulle bli en trappa mellan planteringarna men vi tog ju bort altandörren när vi bytte fönstren. Får se vad det blir till slut.
Jag, barnen och Hanna gick ner till badstranden för ett dopp ( inte jag). A börjar förstå simmandets ädla konst och jag hoppas att han lär sig ordentligt den här sommaren. Vore ju bra till Egypten resan. J tror jag däremot inte kommer att lära sig. Han är lite rädd. Och jag blev rädd på hemvägen. Hanna satte sig för att kissa och ca 2 decimeter från henne ringlade en orm iväg! *ryser* Det var nästan så den smällde till henne när den kastade sig iväg. Tredje gången vi ser en orm där.... Och när vi åkte hjuling så kom det en ringlade på en stickväg så P knäppte kort på den. Det var helt klart en snok för vi såg dom ljusa fläckarna vid huvudet tydligt. Den här som vi sett här hemma är nog tyvärr en huggorm. Inte helt säker men P trodde att den hade sicksack-bandet på ryggen. Själv vill jag inte kolla så noga. Även om dom faktiskt hellre ger sig iväg så tycker jag att dom är otrevliga. Vill inte att någon ska råka trampa på en när dom ligger och solar så nära vägen. Har lärt barnen att stampa när dom går i skogen :)
Jag och barnen kollade på Robotar, åt chips, godis och drack läsk medan P var/är på innebandy. Kommer inte att få igen jobbarbrallorna.... Nu vill jag ha semester! Två veckor kvar....


Blåkläders nästa modell ;)


Här är vi vid Djuptjärn, barnen kollar till elden.....

.....medan deras mamma hittade en perfekt plats att vila på. Ser inte så skönt ut men det var det! Mjuk matta av barr och marken var perfekt skålad.


1 kommentar:

Vida sa...

Vilka fina bilder.. nu är jag äntligen med dator igen. Tack för alla fina kommentarer hos mig. Hoppas du har en väldigt härlig lördag..

Kramar