tisdag 28 juni 2011

Blommor!


Idag tog P och barnen med sig kompisarna C och H och deras mamma till Vintjärn och åkte barnfyrhjuling. Då bestämde J att han ville se när H tränade fotboll på em. Så när jag kom hem åt vi och sen åkte dom. Jag och Hanna ramlade omkull på ett täcke ute på gräsmattan. Läste en kort stund och sen sov jag....skööönt. Dom kom hem igen och P åkte till innebandyn. Barnen fick spela tv/dator spel och jag tog en inspektionsvända i trädgården samtidigt som jag vattnade krukor och baljor. Inte vill man gå in en sån här kväll! Semester var är du?? Vill bara loda omkring och inte göra någonting..utom det jag vill göra :) Men barnen skulle ju äta något mera och lägga sig. Vill ha lite fasta tider än för nästa vecka är det dagis och fritids igen. Och A... ja, båda förresten mår bara bra av att vi håller på rutiner och tider. Men under semestern blir det nog lite senare i alla fall.
Tänkte visa några blombilder ... igen :) Men kan man få för många?


Dom här pionerna fanns här när vi flyttade in, det är röda stänk inuti dom. I år har alla blommor hamnat på nästan samma höjd, ser lite ut som en häck :) Doftar ljuvligt!

Min första clematis har slagit ut! Den heter Polish spirit och jag hoppas den ska trivas.

Den här rosen sprider sig med rotskott, någon som vill ha ett?

Den här kommer ifrån parkeringen vid Furuvik, någon som vet vad den heter? Växte väldigt torrt och påminner lite om gurkört.

Nyskördade rädisor!

1 kommentar:

Vida sa...

Vilka underbara bilder! Sommarblomster gör mig glad i hjärtat. Försökte kommentera hos dig nyss men det blev bara ett felmeddelande... men jag hoppas det här går fram.

Kramar från Liv