måndag 16 maj 2011

Knarka mera!


Mera knark åt folket! Ja, alltså inte riktigt knark, det är fortfarande jäkligt dumt. Men att bli hög på livet, det är gött! Jag mår fortfarande väldigt bra, även om jag hade en liten svacka på ett par dagar och jobbet är ju inte världens roligaste. Men ändå, det känns bra inne i mig. Att titta ut genom köksfönstret och se domherrar som letar mat i rabatten och en flugsnappare som sitter på staketet, kanske ett rådjur på åkern eller en smygande Kala. Att gå ut och se mina rabatter frodas, att så frön och plantera gladioluslökar i en zinkbalja, fundera på vad jag ska ha i mina krukor ute. Läsa en bra bok eller tidning, leka med en busig kattunge eller spela Uno med barnen, mysa med min älskling. Önskar att jag bara fick njuta, hela tiden!


I löjtnantshjärtat sitter Grodprinsen och väntar på en kyss!


Som karameller.....
....eller papegojor. Det är i alla fall papegojtulpaner, dom röda. :)


Och här har vi knarkdrottningen Kala, hon har hittat min Kantnepeta, även kallad Kattmynta. Ligger och ålar sig i den, berusar sig på doften, tuggar lite.

1 kommentar:

mamma sa...

Jättefina blommor.