måndag 2 maj 2011

Js rum färdigmålat.


Så äntligen är Johannes rum färdigt. Nu ska bara möblerna baxas på plats. Och barnen ska vilja bo på övervåningen.... "Mamma, det finns zombies där"...då menar dom det stora förrådet som finns där uppe. J sa idag att han ville att rummet skulle vara mera som här nere. Och det blir ju det när hans saker och resten av As grejor kommer upp. Tänkte faktiskt låta dom sova nere ett tag till om dom absolut inte vill. Vi vill ju att dom ska ha positiva känslor inför rummen sina och inte känna tvång. Vi kommer inte att köpa en massa nya möbler utan det vi har får duga så länge, tills vi ser vad som eg behövs.

Utsikt från Johannes rum. Kan han sitta och spana på djuren.


Efter, färgerna ser inte riktigt lika ut som i verkligheten.
Före, samma hörn som bilden ovanför. Taket var också i furu. Så skönt med vitt!

För två veckor sedan var jag på akupunktur, igår hade jag huvudvärk på riktigt för första gången efter det. Har känt små stråk av det två gånger men det har försvunnit på en gång. Idag hade jag skitont på jobbet och inget hjälpte. Åkte raka vägen hem, kräkfärdig och illamående. P fick hämta barnen medan jag kröp ner i sängen. Efter nån timme gick jag upp och åt lite så jag vågade ta en treo comp och till slut släppte det. Som tur är hade Tin en tid imorgon och chefen sa att det var ok att jag åkte iväg, bra. Fast nu vet jag hur det går till och jag vet inte om jag ser fram emot det...inte för att det gör ont när hon sticker men den där stötliknande känslan är inte så go. Men hellre det, än huvudvärk. Tack för akupunktur och massage! Det är grejor det. Tack för nymålat rum! Tack för att jag får gå och sova nu, snart!

Inga kommentarer: