lördag 9 april 2011

Bra shopping.


Varit hemma några dagar, huvudvärk och det började kännas som en förkylning på g. Tror den avstannade, inte fullt pigg men det blir inget värre. Nu är det mest irriterande att jag inte kunnat sova pga kill i halsen. Hostat å hållit på. Vi har även svärmors hund här.... ett elände att gå med båda. Trasslar in sig i varandra och Tuss är som en sten bort från huset och drar hemåt och jag får tillrättavisa henne hela tiden, då blir Hanna plötsligt väldigt undergiven och går flera steg bakom mig. Skönt med sol men blåsvädret är väl inte så kul.
I dag var jag helt enkelt tvungen att åka in till Falun och handla skor till barnen. Handlade fyra par på Stadium. Me like! Slippa gå runt överallt och prova skor till förbannelse. Barnen fick varsina gympadojjor/ tennisskor och J ett par gummistövlar. Jag fick ett par ...tror rätta benämningen var multisportskor, som tennisskor/walkingskor fast lite grövre. Sen blev det en softshell jacka till mig på Intersport, inget märkvärdigt, till kampanjpris. Me like again! Barnen fick även badshorts, en huvtröja och en varsin liten leksak. Och....jag kom undan jäkligt billigt om man tänker på vad jacka och skor hade kunnat kosta. Nu klarar vi oss en liten stund igen. Skulle iof behöva ha några slitstarka "lortkläder" till barnen. Dom har haft varsin tunn blåoverall men A har vuxit ur sin och ibland är det inte så praktiskt med overall. Får fundera på det. Hade min mamma med oss in och i Falun så träffade vi syrran så vi fikade ihop med henne innan vi åkte hem och hon shoppade vidare. Vet bara att hon köpte en snygg jacka....

Inga kommentarer: