måndag 18 april 2011

Nåldyna.


Äntligen kan vi se vattenspegeln igen, bara lite is kvar.

Halvjobbig dag på arbetet, tur att jag har snälla medarbetare som hjälper till. Konstigt förkyld, sitter i bihålorna och vill inte riktigt bryta ut. I halsen känns det som om det finns små sprickor som killar till ibland och då måste jag idiothosta. Men skit i det!
Efter jobbet åkte jag till Tin för att höra vad hon trodde om min huvudvärk. Hon började med att känna på min puls och titta på tungan sen fick jag lite massage på rygg, axlar och nacke. Sen var det dags.... hon började med att sätta en nål i örat på mig och sen stack hon mig på div ställen på baksidan. Hon vred på dom för att få en reaktion som kändes ungefär som en stöt. Jag fick även ett par sugkoppar på skuldrorna. Vilade en stund och hon plockade bort nålarna. Vände på steken och satte i mina händer och armar, knådade fötterna och stack mig i dom och på benen. Vilade igen innan hon plockade bort alla nålar och satte ett frö i örat på mig som jag ska massera på eftermiddagen/kvällen. Man kan bli väldigt trött efteråt eller pigg och få tex ett städryck. Jag känner inget sånt än.... mest lite yr i huvudet. Har ev bokat en tid till P imorgon, inte fått den bekräftad än, så kanske han slipper gå och nysa hela sommaren när gräset börjar blomma.

1 kommentar:

Mysterylady sa...

Jag hoppas att nålarna hjälper :) Jag har bara goda erfarenheter av nålar. När jag hade problem med ryggen så blev det bättre med hjälp av nålar. Ta hand om dej och hälsa familjen. *kram*