tisdag 8 mars 2011

Simsalabim.


Här händer inget särskilt..bara så ni vet. Tror det kallas vardag. P jobbar em så jag och barnen roar oss själva på kvällarna. Idag har vi tex tvättat, ätit semla, spelat x-box och läst läxa. A är så himla duktig på att läsa! Han är bra på matte med tycker jag, själv är jag kass på det. Idag hade hans klass varit in på konsert till Falun. Tror det var musikskolan som stod för den. I morgon är det utedag med fika och bobåkning och på torsdag är det bad på Lugnet i Falun. Förra gången gillade han det jättemycket och såg fram mot det nu. Men....dom flesta hade lärt sig att simma så han kände sig nog lite utanför. Han kan simma lite grann och helst under vattnet men är inte i stora bassängen. Tycker synd om honom men han har nog inte varit mogen för det, vill inte lyssna och försöka göra som man ska. Hoppas han lär sig nu men det lät inte som om dom satte in några stora resurser på dom som var kvar i den mindre poolen :( Det är väl dom som behöver det mest, eller? Jag hoppas verkligen att han inte tappar sugen att lära sig.... Barnen frågade som vanligt redan i bilen om dom fick spela på x-boxen när vi kom hem. Vi gjorde en deal hur det skulle gå till, vilka tider och regler som gällde och dom var jätteduktiga. Kom direkt när det var matdags, borstade tänder osv utan krångel. Dom kan om dom vill! :)
Nu ska jag kolla försäkringskassan.....lagomt kul. Tycker det är så tråkigt med allt sånt där.

1 kommentar:

Bror din sa...

Ätit semla och spelat x-box? Låter som mig :)