söndag 27 mars 2011

Ovan och under jord.

Idag skjutsade jag J till en kompis och handlade.Under tiden satt A hemma på Panfu, helt inne i det.
När jag kom hem drog jag fram jordsäckar, sax, krukor och andra bra att ha saker när man ska plantera om blommor. Det tog sin lilla tid...jag har en del blommor. Men nu har dom flesta fått ny jord och en del har beskurits eller delats. Skönt att det äntligen blev gjort. Ungefär mitt i så åkte jag och hämtade J igen och vi svängde förbi min mamma och pappa. Dom var i sin vanliga lägenhet... ja, dom håller på att få renoverat hemma och bor tillfälligt i en lägenhet strax intill. Stambyte och badrummet ska fixas. Var väl på tiden. Pappa visade hur det såg ut i taket...alldeles mjukt. Men det var ingen fukt alls för övrigt och det är ju bra. Slipper dom vänta på torktiden. Dom har även grävt runt grunden och i hörnet på mamma och pappas sida hittade dom en överraskning......

Hålet! Grunden är helt söndervittrad.

Grunden under jord har helt enkelt vittrat sönder och rasat ihop. Det syns inte på bilden men det är ganska djupt ner. J var lite imponerad av djupet och av högarna av jord som låg över hela gräsmattan. Undrar vad som hänt om mittpelaren också rasat? Hade det märkts inne i huset tror ni?
Status just nu då? Jag är rätt mör i kroppen efter att han stått vid diskbänken och grejat så länge. Har lite huvudvärk. Barnen är lätt överspända, känner kanske av tidsomställningen. J ligger i sängen och A har duschat, skulle göras snabbt men.... Hunden är sur för jag tröttnade på henne och skickade in henne i sitt bo, hålla på och trampa runt efter mig varenda gång jag bar blommor fram och tillbaka. Och P har jobbat långdag 06.00- 18.00 och är på innebandy nu. Dröjer nog någon timme till innan han är hemma. Vill bara lägga mig ner en stund.....

1 kommentar:

linnea-maria sa...

Oj!! Betonghålsten kanske inte är så bra? Undras hur vår grund ser ut eg? Berodde det på dålig dränering?
Jag är hemma idag med tis och förm ons oxå. :(
Kram /Therese