torsdag 24 februari 2011

Det är väl sjutton också.


Känner mig lite nedslagen.... Igår pratade jag med två av mina chefer, den ena i egenskap av chef och den andra i egenskap av syster :) Sa till båda att vi var bättre här hemma och att jag siktade på att jobba på fredag. Vaknar idag med feber igen och är tät i huvudet, ont åt bihålorna och snorar. Det smakar blod i halsen av allt hostande. Jag har tid för magnetröntgen imorgon och jag vill inte behöva boka om det, man får ju vänta så länge på en ny tid. Kanske kan jag ta tabletter och åka in ändå. För jag känner mig inte helt däckad.... utan...jag vet inte. Lite halvsjuk, jag skulle inte orka jobba i 8 timmar men ett sjukhusbesök borde jag klara av. Trök. Var och handlade mat igår och piggade upp mig med blekrosa/vita tulpaner och en bok, Kajsa Ingmansons Bara vanligt vatten. Min snälla mamma passade barnen under tiden och hon kunde ju inte bara vara här. Utan hon och J hade gjort rent elementen. Vi har ju sådana där gamla, liksom randiga som allt damm fastnar i. Tack mamma! Och såklart... nån timme efter jag kom hem, så kom det ett sms om att mitt paket fanns att hämta på Ica. Så jag måste ut i dag med, men det gör inte så mycket för jag glömde en del saker. Men jag får nog gå ut och ställa timern på motorvärmaren för det är kallt idag, vi har ingen termometer uppsatt än men jag såg på FB att det låg mellan -25-32 grader kallt. Nu borde jag väcka A och ge honom medicin så det inte blir för sent. Kul att dom varit hemma en vecka innan sportlovet.... kommer bli som huliganer innan det är skol/dagisdags igen.

1 kommentar:

linnea-maria sa...

Vilket trök! Men stanna hemma och vila ordentligt så att du blir frisk nu. Många kramar /Therese