måndag 17 januari 2011

Som sagt...blask.


Idag när jag hämtade barnen så var alla barn mer eller mindre blöta. Men min äldsta var nog värst...Han måste ha simmat genom vattenpölen som fanns. Byxorna var så tunga att dom hängde och han gick på dom. När jag kom fram till honom var han som en disktrasa, på två sätt, jag kunde ha vridit ut kläderna och han var helt slut. Han stänkte vatten på mig med sina blöta handskar och var väldigt otrevlig. När jag hämtade ryggsäcken jagade han lillebror under förevändning att han skulle krama honom men istället hade han omkull honom i blötsnön. Varför detta då? Jo, jag missade nämligen medicinen i morse. Det var bara jag och A uppe så det var lugnt och skönt och jag glömde bort den. Sååå typiskt, första riktiga dagen på fritids också. Så han hade all anledning att vara slut och dryg. Dom har fått spela större delen av eftermiddagen/ kvällen för då är A någorlunda ok. Läggningen kan bli en jobbig historia men jag hoppas att han är så trött i skallen att han inte orkar tramsa så mycket. Jag och J har försökt ha tålamod men jag har inte tolererat vad som helst. Man får inte bete sig illa för det.
I morgon ska A åka skidor på skolan, jag hoppades att dom skulle strunta i det när det var så tråkigt väder men dom skulle åka ändå. Kul.... tur jag slipper åka och bli pissblöt och varm på några dumma skidor.

1 kommentar:

Oss.... sa...

Blask är skit....
Du tycker jag gör för mycket.....blir ju så fasligt rastlös om jag inte sysselsätter mig med något.....
Kram kram