fredag 24 december 2010

Julafton 2010.



Julafton...tänkt vilka förväntningar man hade som liten. Nu vill jag mest få träffa familjen och ha det lugnt och skönt...soft. Idag på morgonen fick barnen öppna varsitt paket...det blev varsin radiostyrd bil från B. Vi åkte in till Ps syster M och dit kom även deras pappa L. Mamma I är tyvärr sjuk så hon var hemma, tråkigt. Men eftersom Ms lilla H bara är två månader så vill man ju inte riskera att smitta honom. M hade gjort i ordning en massa gott och vi andra hade en del med oss. Kändes ändå lite dumt att dom hade ställt och styrt....det är ju lite pyssel med en bebis, en väldigt söt sådan. :) Han hade en massa svart hår som stod rakt upp. Fick ingen bra bild på honom...eller jo....han kanske ser ok ut men jag ser ut som ett pucko.

Här är killkusinligan: Amadeus, Patrick, Nils och Johannes. Västarna har Farmor I sytt i sin atelje Fingerborgen.

Killarna med några av sina julklappar.

Vi kom hem precis till Kalle Anka och jag och barnen kollade på det medan P satt vid datorn och fick serva oss med godis och dricka. Sen delade vi ut julklapparna, Tomten hade ledigt i år. Nu testar vi Kinect:et som vi köpte till x-boxen. Det är som ett Wii fast helt utan konsoller, det är en kamera som läser av hur man rör sig. :)
Amadeus testar att spela Kinect.

Vi fick Eva Solo grejer i julklapp från jobbet och av Ps pappa fick vi bla landskapsrätterna. Själv så har jag gett mig Röd lilja av Nora Roberts och Coelhos almanacka. Brickan under och skålarna i bakrunden har ett mönster som heter Svärdsjö. Väldigt passande :) Vi vuxna köper eg inte julklappar till varandra längre....så jag köpte några till mig själv ;) P fick ju en ny vinsch till fyrhjulingen, däck och fälgar, det måste ju räknas som klappar?


Inga kommentarer: