söndag 19 december 2010

Granen inne, snö ute.


Det känns som om jag redan har börjat jul-ledigheten..vill inte alls jobba imorgon. Idag tog vi in granen, P hjälpte till att "plantera" den och jag och barnen klädde den. Varför är det så svårt att ta kort på julgranar? Det blir ju aldrig lika fint som i verkligheten och när jag ser dom där fula tapeterna i bakrunden så vill jag verkligen göra om. Men det ligger inte i topp på att göra listan.

Granskrället inne, luktar jul.




Här är jag på åkern hemma, inga problem att ta sig fram. En stund senare sitter jag fast i skogen.

Senare på dagen tog jag en sväng på Outlandern, åkte runt på gamla landsvägen och körde fast såklart. Den bara gled ner i snön på sidan av vägen och där satt jag fast även om jag försökte trixa mig loss. Började gå hemåt och då kom P och hämtade upp mig på Linhaien och så hjälpte han mig loss. Han förstod att det hänt något när jag inte kom hem i rimlig tid :)

Amadeus är sjuk, haft feber och varit hängig hela dagen. Tills nu..nu är dom rätt bråkiga. Jag känner mig inte heller på topp. Stygnen skulle ju gå bort av sig själva...hur länge dröjer det? Det ena stället sticker tråden ut, väldigt vasst, som fiskelina. Har haft plåster över på dagarna men det blir så irriterat under. Vill att det ska läka och bli bra så jag slipper fundera på det något mera. Gör lite ont inuti magen än också. " Dom flesta går och jobbar dagen efter" Bah! Jobbade i fredags och det gick bra men det var jobbigt. Känns att magmusklerna är påverkade. Nog gnällt, dags att plocka fram kläder osv till morgondagen.

2 kommentarer:

Vida sa...

Jättefin gran.. oavsett om du inte tycker bilden visar det tillräckligt. Hoppas du snart är återställd.. svarade jag på frågan om kreativ insikts meditationsskivor? Jag vet faktiskt inte om de är bra, man kan lyssna på dem i butiken om dud ar vägarna förbi.. har de inget smakprov på hemsidan? När det gäller meditationsskivor kan det vara så viktigt att få lyssna först.

Kramar och tack för dina kommentarer hos mig

Börjelundskan sa...

Uch då, vilken tur att det äventyret slutade bra. En grann gran du har fått in, här blir det ingen i år på grund av platsbrist tyvärr.

Önskar dig en riktigt God Jul & Gott nytt år. Kram Cin