fredag 19 november 2010

Hormonpåverkan.


Ännu en vecka avklarad...en vecka av mitt liv. Det bara rullar på och ibland känns det som om jag bara väntar på att det ska börja. Börja på riktigt.... Vaddå? Ja, alltså....jag vet inte. " Ibland lever man mer än annars" är ett citat som jag snappade upp någonstans för längesedan och just så känns det väl för alla någon gång. Fast just nu känner jag mig upp och ner och bortkopplad. Och lat... jag vill ingenting :) Fast det kanske har sina orsaker, kanske.
Eftersom jag är en öppen person som tror på att berätta om sina erfarenheter, det kan ju hjälpa någon annan, så tänker jag babbla på lite om något rätt privat nu. Ni som känner mig IRL vet att jag dras med huvudvärk, ofta. En tjej på jobbet fick mig att fundera över om det kunde bero på min hormonspiral. Jag tänkte på saken och läste en del på nätet och till slut bestämde jag mig för att ta ut den. Det gjorde jag i början på sommaren och samtidigt sattes det in en kopparspiral. Som jag hade i nästan fyra månader. Jag mådde bättre på en gång och "det mediala" fungerade konstigt nog mycket bättre det med. Men... det fungerade dåligt rent fysiskt istället med blödningar och en skavande känsla. Nä, det gick inte, ut med skiten! Och så fick jag piller istället, Cerazette, som bara innehåller ett sorts hormon. Efter tre dagar hade jag huvudvärk igen.... blev surare och grinigare, blödde och kände mig "bortkopplad". Igår var jag till kvinnokliniken på lasarettet för att höra vad dom tyckte och dom tyckte som jag, sterilisering. Så nu väntar jag på en tid för det. Och det känns bra. Jag kanske inte blir av med all huvudvärk, en del kommer nog från axlar och nacke också men jag kanske slipper detta eviga molande. Det blev ju i allafall bättre när jag inte hade någon hormonpåverkan. Så ligger det till.....
Nu ska jag försöka slita mina barn från x-boxen, höra om dom vill ha något att äta och så småningom stoppa dom i säng. Sen ska den här mamman dricka en kopp krydd-doftande The och äta en chokladbit med havs-salt och mandel. Men bara en bit (kanske två) för jag har faktiskt gått ner 4-5 kilo och vill gärna tappa några till.
Ha en trevlig helg!!

5 kommentarer:

Vida sa...

Vad jobbigt att ha konstant huvudvärk.. bra att du hittat en lösning.. även om det är en drastisk sådan men om man är klar med att skaffa barn så känns den kanske inte så drastisk.

Kramen

Annica sa...

Näe, jag är klar, oavsett vad som händer i livet så ska jag inte ha flera barn :)

Annika sa...

Huvudvärk är skit! :(

Jag fick megaskallvärk vid mens .. varje gång..av mina gamla p-piller.

Slutade med dem.. var utan helt ett halvår. Ingen skallvärk alls.

Fick sedan Cerazette. Och av dem får ja inte ont iaf.

Låter som en bra idé att sterilisera.. om du ändå inte ska ha fler barn. Plus att du slipper använda hormon i nån form.

*kraaaaaaaaaaaaaaaam*

Oss.... sa...

Hormoner är skit ibland....
Snälla Annica gå in till Carro och kolla... http://carolineericson.blogspot.com/
Kram Anki

Bror din sa...

Hoppas att du kommer börja känna dig bättre snart. Ingen förtjänar att gå omkring med ständig huvudvärk. Sköt om dig. Kram