söndag 14 november 2010

Hjälten på den gröna ön och en bebis.


I fredags var våra barn hemma hos kompisar ända till klockan 19.00. Väldigt skönt med lite egen tid... P var i garaget och jag bara fnulade omkring. På lördagen gjorde jag ingenting....det var också skönt :) Jo, jag tvättade en tvätt och sen läste jag ut Mamma, pappa, barn, den var bra. Men mot eftermiddagen ryckte jag upp mig och gjorde mig i ordning för att gå på teater. Det var S som frågade om jag ville vara med på Nisserska Teatern, dom ger en föreställning som heter Hjälten på den gröna ön. Och eftersom jag alltid har velat åka till Irland och S har bott där så tyckte vi att det passade bra. S frågade även om K, C, M och I ville vara med och det ville alla. Jag hämtade upp C och så mötte vi upp dom andra vid teatern. Ganska trångt därinne när vi stod och väntade på att bli inläppta i salongen. Men när vi blev det så infann stämningen sig direkt. Vi fick jättebra platser, längst fram och hade nästan skådespelarna i knäet ibland. Dom var väldigt duktiga för att vara amatörer och det bjöds på en hel del skratt. I pausen kunde man äta bakad potatis eller bara ta en kopp kaffe eller the och en muffins. Det var så bra ordnat att man beställde innan det började så var allt uppdukat på brickor som det var bara att hämta. Vi satt i trappavsatsen och man kunde nästan känna sköterskorna från förr springa förbi i sina huvudbonader med en bricka i händerna. Ja, för Nisserska ligger ju på sjukhusområdet och har väl använts till sjukvård det med kan jag tro. Det var en trevlig kväll och en bra föreställning och jag kan säga redan nu att jag kommer att gå dit igen för att se något annat. Följer ni med?

Och just det, samtidigt som vi stod och väntade på att få bli insläppta så fick Ps syster sitt tredje barn. Det blev en till pojke som föddes ca 18.45....och alla tre barnen är födda den 13: onde fast olika månader! Grattis till er!!! *kram*

1 kommentar:

Susanne sa...

klart vi ska gå dit fler gånger.
kram