söndag 22 augusti 2010

Trädgårdsdag.


Idag fick jag vara ute, som jag önskade i förra inlägget. Någon fyrhjulingsåkning blev det inte och ingen Lumshedensmarknad heller. Men jag tvättade och grejade inne först. Sen tog jag min busk/grästrimmer och klippte bort gräs runt träd och buskar och klippte ner några vissna perenner. Rensade lite ogräs och sen fick skottkärran leverera allt till komposten. Nästa aktivitet blev att lägga ut tidningar igen och skotta bark över. Den här gången var det området nedanför Lillstugan där vi har några stora stenar som fick uppmärksamhet. Medan jag kastade på den sista barken så gick P och J ner till stranden och tände grillen. Jag plockade med mig korv, tillbehör och A och gick efter. Gott att äta ute. A var inte så impad med det var inte så konstigt. Precis när vi skulle gå så sa han att han var varm, kände på honom, jo nog var han varm. Tog tempen som visade på 38.6. Han fick en alvedon och piggnade till något efter maten. Hemma igen så drog jag igång gräsklipparen fast jag inte hade någon större lust. Men P har ju så lägligt ramlat och stukat foten precis när allergin är borta. Han nyser som en tok om han klipper när gräset blommar som värst och sen får han svårt att andas. Ja, det blev klippt iallafall och nu känner jag mig nöjd med min dag. Ska bara hämta in tvätten. Matlåda...*suck* näe, jag tror jag struntar i det.

Inga kommentarer: