torsdag 12 augusti 2010

Furuviksrapport.



Den vackra påfågeln fick många barn och vuxna att stanna till och titta lite extra, att den går lös är ju också spännande. Tyvärr så ville han inte fälla upp stjärten för oss, exotisk ändå.

Ja, som ni såg igår så var vi till Furuvik. Det var ungefär som vanligt fast mera folk än vad vi är vana vid. Vi brukar ju vara dit på försommaren. Vi kollade inte lika ingående på djuren som vi brukar men stannade längre ute vid fortet och havet. Jag personligen tycker att dom förstörde platsen med sin vildmarksbana och Wild kidstrams. Men andra kanske hittade dit ut tack vare det. Tivolit lockade såklart och dom mjukstartade med dom enklare karusellerna men sen åkte dom larven, kaffekopparna och spöktåget. Ja, inte A då, men jag och J åkte spöktåg. Dom hittade en killkompis som dom delade några åk med innan han försvann åt sitt håll, vad lätt barn hittar nya vänner. Jag hoppades på att vinna en stor chokladkaka eller liknande men inte då....:( Kanske tycker dom högre makterna att jag är nåååågot för tjock....var kan dom ha fått det ifrån? Vi åkte nöjda hemåt och stannade för lite mathandling och en korv och sen hämtade vi Hanna som var hos mina föräldrar.
Idag blir det målning innan jag ska till tandläkaren.

1 kommentar:

Vida sa...

Åh Furuvik är verkligen barndomsminnen men det innebär också att det är över 30 år sedan jag var där.. Påfåglar är så praktfulla fåglar.. till och med utan uppfälld svans.

Tack för alla fina, snälla kommentarer hos mig.. jag antar att det är ditt efternamn som står i bloggadressen? Det är ju fantastiskt vackert..

Lev väl!

Liv