torsdag 15 juli 2010

Varm vecka.

Den här veckan har det verkligen varit sommar. Soligt, varmt och bad. Jag och barnen har varit ned till stranden här hemma varje dag. Ibland längre stunder, ibland kortare, ibland har vi varit ensamma, ibland har det varit andra där. En dag ville barnen inte ens gå ut för det var så
varmt men vi hamnade på badplatsen ändå till slut. Jag har gått någon promenad med mamma annars har jag bara varit hemma och nu kände jag att det fick vara nog. Idag åkte jag och mamma och barnen in till stan. Vi började med att gå till Bengt och klippa barnen, det behövdes verkligen. Fyndade på Stadium och åt glass när tjejkusinerna plötsligt dök upp. Dom var med N en snabbis på stan. Vi åkte till Plantagen där jag köpte några kryddväxter, en choklad och en pepparmynta, citronmeliss och lavendel. Vidare på Intersport, mera fynd sen blev det Maxi innan vi åkte hem. Hann knappt innanför dörren innan jag fick blåsa upp dom nyinköpta stora badringarna. Som såklart skulle testas...ner till stranden för lite bad. Men vi blåste hem ganska så snabbt och nu är det mulet. Törs man hoppas på en mellandag så jag får städa inne. Det är gaaaanska eftersatt. Vem vill städa när solen skiner? Inte jag! Jag klippte i allafall gräset på eftermiddagen och då ser trädgården genast mera prydlig ut. Ljusrosa fingerborgsblomma och i bakrunden en ginnalönn.

Johannes och Maja....och Amadeus händer :)

Just ja, vi åkte på en fyrhjulingsvända igår så jag fick prova på det nya monstret. Vilket drag! :D Känns som om Linhaien står stilla.....Kymcon var ju betydligt piggare. Men den här Can-Am:en...oj oj. Lite mycket vibrationer på asfalt, tror det beror på däcken, tyckte P sa nått sånt. Vi åkte till Åg och dom andra badade. Glad jag avstod, fyyyy faaaan va knott! Syrran och familj kom precis när vi hade stannat, dom skulle plocka smultron. Dom åkte och när familjen hade kastat på sig kläderna igen så åkte vi hem till mamma istället och fikade där. Gick inte att fika i skogen. Kollade lite i källaren hos mam och pap, dom håller på att rensa ut och kasta en massa jox. Borde vi också göra...sen....någon gång.

1 kommentar:

linnea-maria sa...

Hörru! Det skulle vara kul att få se din trädgård någon gång!
Jag har fullt sjå med att gräva i den där j***a betongen som ska kallas jord i min trädgård :(. 1kvm har jag rensat och planterat. Jag har något att göra under mina 4 veckor alltså. Du ser ut att ha haft det riktigt skönt. Kram /Therese