lördag 10 juli 2010

Våra dagar i Säfsen.

På måndag morgon gick P av sitt nattskift och när han kom hem så packade vi in våra grejer i bilen och sen styrde jag mot Säfsen. Vi fick en stuga med bra läge, fin utsikt och inte mitt i gyttret. Och det var helt klart värt några extra slantar att hyra en nyrenoverad stuga, fint kök och badrum med bastu. En bastu som användes varje kväll :) P sov ju första dagen för att komma ikapp så jag och barnen utforskade själva. Hoppborgen blev väldigt populär och där fick vi stå ganska ofta... På eftermiddagen åkte vi till vildmarkslekplatsen och det var kul. Amadeus klössade och klängde på allt och Johannes var inte långt efter han.
På tisdagen packade vi fika och gick ut i skogen, lagomt väder, inte för kallt och inte för varmt. Barnen var jätteduktiga att gå men det var lite surigt för A ville bara hem till stugan och få hyra en bmx och prova banan som dom har. Jag hade gärna vandrat mera...
En del av dom fina lederna när man börjar närma sig byn igen.
Och här har A äntligen fått som han vill.

Onsdagen provade vi badstranden, ganska ok men det var mycket kanadagåsbajs. Blä... Och sen blev det molnigt så vi åkte till stugan igen. Barnen vill hoppa såklart så vi gjorde ett byte. Dom fick hoppa och sen fick dom lov att följa med mig till Gravendal. Som visade sig vara trååååkigt. Inget att se. Och vi var in till Eldes galleri och kikade, dyyyrt. P och Hanna sov...vilket dom gjorde ganska ofta. Men Hanna verkade gilla att få vara med på lite semester.
Amadeus chillar i soffan. Gillade färgsättningen i stugan, blev inspirerad att ta tag i barnens rum.

På torsdagmorgon började vi packa ihop våra saker och städa lite. Sen åkte jag och red islandshäst, en timme med en annan familj. Det var en väldigt lugn tur då dom inte var så vana. Men det gjorde inget...så mysigt att sitta på en häst igen. Han hette Sleipnir och var ny i gänget. Väldigt trevlig häst. Kommer bild på honom i nästa inlägg....och ev nån mer bild från mobilen. När jag kom tillbaka hade P städat klart och jag kastade mig i duschen. Vi lämnade tillbaka nyckeln och åkte in till Fredriksberg och käkade pizza på Jägaren. Väldigt goda pizzor! Stannade på Biltema på hemvägen och köpte ryggskydd åt mig och barnen. Alla var väldigt glada att vara hemma igen. Borta bra men hemma bäst!

Inga kommentarer: