onsdag 28 juli 2010

Roddtur på Hunsen.

Igår åkte Peder iväg och hjälpte en kompis och jag lallade omkring och var hur seg som helst. Sen började jag röja lite i hallen och så slutade det regna så då gick jag ut och började jobba. Jag grävde gropar, lyfte en tung buske i och ur skottkärran och in i landet, tungt! Skottade jord och vattnade. Med andra ord så planterade jag mina växter som jag köpte för någon dag sedan. Och så grävde jag upp roddisarna som jag flyttade på inför bergvärmegrävningen. Den största fick flytta tillbaka in i landet och den mindre fick bo ihop med dom nya barrväxterna. Vaknade inatt med en fruktansvärd huvudvärk, kunde knappt ta mig upp för en treo comp. Berodde den på spända muskler?Hur många sädesärlor ser du på bilden? Dom var helt orädda och satt kvar länge fast vi var ute och grejade.

När P kom hem igen så tog vi en tur på sjön. Tog ett spö med oss, för skojs skull bara. P rodde iväg (orkade inte bära ner motorn) och Amadeus hade en spinnare i vattnet. Och fick napp nästan direkt, en fin aborre. Vi fick bara en till, något mindre. Men det var inte det som var grejen utan jag ville bara få njuta av en lugn, fin kväll.
Vi gick i land och undersökte en spännande glänta på andra sidan sjön och som jag misstänkte var det gamla åkrar eller betesmark. Nu var det lite högt läskigt gräs på en del ställen men det är säkert underbart på våren/försommaren.
Här kikar Lipsillen fram bakom Storgäddan.....

..........och här sitter Snorgärsen, Näbbgäddan och Ålbetet :)

Kvällen var verkligen jättefin och konstigt nog besvärades vi inte av några flygande, bitande kryp. Meeen...det fanns *ryyyyyyyser* äckliga, stora spindlar i båten som P fick kasta ur.
Väl hemma igen så stekte vi på aborrarna och A åt mest av oss alla, J smakade paneringen. :)
Idag åkte vi in till Ps syster, barnen lekte och vi pratade....nåja, P sov på soffan :) Vi åkte hem och kopplade på släpvagnen, nu skulle vi inhandla bark. Som jag ska ha ut i trädgården i morgon om det inte regnar.
Förresten....vi har börjat måla på övervåningen, skrev jag det sist? Tror inte det... Men mer om det en annan gång. Ses!

2 kommentarer:

Vida sa...

Hej Annica! Vad kul att du skrev en rad och roligt att du hittat mig via Anki (vi är gamla gymnasieklasskompisar men det kanske du redan visste). Självklart får du länka till mig och tack för att du finner nåt läsbart hos mig...

Lite för sent för att surfa hos dig nu så jag återkommer en annan dag när jag har mer tid men jag ville bara skriva en rad!

Kramar

Trollmor sa...

Vad härligt det ser ut.
Kan tänka mig att det var mycket spännande för dina pojkar,
stora som små, att vara på fiskafänge :-)
Hoppas att din pappa mår bättre.
Stor kram, Trollmor