fredag 16 juli 2010

Gubbar o glass.


Idag plockade jag en stor skål med jordgubbar. Trodde inte att det var så mycket för jag har bara sett någon enstaka. Men en bärtjuv i form av en Björktrast fick mig att kika närmare i landet. Vårat lilla land ger faktiskt många och stora gubbar utan något särskilt fjäsk. Nu avnjöt jag och barnen en del av dom med glass efter kvällsdoppet. Smaskigt!
Annars har dagen varit lugn, jag har läst ut Systrar av Danielle Steel, en ok bok. Förutsägbar feelgood. Drev omkring inne och gjorde ingenting vettigt när det var molnigt ute. Men kom på att jag skulle plantera mina växter som jag köpte igår. Så det gjorde jag, i lådorna vid Lillstugan. Ser lite glest ut men jag hoppas att myntorna och citronmelissen står för sitt rykte om att kunna sprida sig som ogräs :) Och att dom övervintrar.... Förresten är det någon som har en stor tuva gräslök och kan tänka sig att dela med sig? Jag vägrar att behöva köpa gräslök :)

Inga kommentarer: