lördag 12 juni 2010

Skolavslutning och student.

På torsdagkväll var det skolavslutning i Svärdsjökyrka. Det gick finfint, Amadeus skötte sig bra och jag såg att han sjöng med i sångerna. Johannes valde att stanna hos mormor. Efteråt åkte vi hem och fikade innan det var sovdags.
Amadeus och Louise

På fredagen skyndade jag mig att lämna en jacka som svärmor hade fixat åt en kund här i byn, hämtade barnen och åkte hem. Och möttes av en uppgrävd baksida. Det ena borrhålet har läckt lite och dom skulle komma hit och plugga igen det. Vilket inte hade fungerat så han hade grävt ett dike som han la en dräneringsslang i. Det läckte nämligen runt om röret och inte i. Såg idag att dräneringsröret mynnade ut på ett ställe och att det låg en annan slang längre ner i skogen som det verkligen rann vatten ur. Undrar varför?
Vi gick in och fixade till oss för att åka till syrran och fira hennes Niklas som tog studenten. Vi, det var jag och barnen för P jobbade eftermiddag. Vi bjöds på gott kallskuret och potatissallad, varma bröd och sallad. Sen blev det efterrätt och fika. En massa smaskigt i magen. Det var släkt där först och innan vi åkte så kom det ett helt gäng kompiskillar inramlande. Jag hoppas att han inte mår allt för dåligt idag :)
Äntligen är det över! Grattis "Lille"!!

Inga kommentarer: