lördag 15 maj 2010

Underbar dag, äntligen sol!

Nysått och övertäckt med fiberduk, J ser lite tveksam ut.
Grabbarna njuter av gröngräset på Tômta.

Vilken underbar dag! Vi var inne, frukosterade och grejade lite medans gräset torkade upp ute. Jag hällde på två påsar köpt jord i mitt land. Tycker den är bra att så i för den är ogräsfri. Kollade igenom fröpåsarna, drog upp rader, vattnade i raderna och sådde mina frön. Det blev sallad, morot, rädisor, ärtor, två olika sorters vallmo, blåklint, rosenskära, atlasblomma och krasse....kanske har jag glömt någon. Petade ner några solrosfrön bland jordgubbarna också. Sen la jag på fiberduk över allt nysått och över sparrisen som kommit upp lite. Den brukar alltid bli skadad av något kryp som biter på den så toppen skrumpnar. Hoppas slippa det nu. Bönorna däremot får vänta, tror dom vill ha mera värme. Flyttade min pion Bowl of beauty till lådan framför Lillstugan, hoppas den trivs bättre där. P och pojkarna gick och fiskade i vår lilla sjö och jag oljade in utemöblerna. Dom kom hem och P gjorde tacos som smakade mumsigt i hungriga magar. Gick omkring på tomten och glodde lite medans P sov middag i solstolen. Underbart att kunna gå i shorts och kortärmad tröja! Sen drog vi på oss lite mera kläder och åkte iväg med fyrhjulingarna. Blev en tur genom skogen på en knagglig jävla väg, inte så kul tyckte jag. Kom ut på riktiga vägen igen och åkte till badplatsen på Tômta som dom säger här :) Fikade och åkte vidare in till byn där vi hälsade på mamma och pappa en snabbis. Väl hemma igen så bar vi upp möblerna på verandan och barnen duschade, åt kvällis och lade sig.
En underbar dag! Så himla skönt att få känna solen på armar och ben och få köra fingrarna i jorden och vinden i nosen. Mera fina dagar åt folket!

2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Åh du är långt före mig!! Jag vet fanken inte var tiden har tagit vägen. Hinner ingenting nuförtiden :(. Vilken mysig dag ni har haft. Kram /Therese

Annika sa...

Låter som en underbar dag... :)