onsdag 3 mars 2010

Besökt Dalarnas museum.

Idag packade jag in barnen, deras mormor och en massa utrensade saker i bilen och åkte till Falun. Vi svängde förbi Falu second hand och lämnade av ett helt gäng med kassar. Mest barnkläder och skor från oss.
Sen styrde vi mot Dalarnas museum som skulle bli skiiiit-tråkigt enligt Amadeus. Men dom tyckte att det var rätt ok ändå. Det fanns ju lite roliga saker att titta på. Efter det så träffade jag en tjej på stan som köpte min åkpåse som jag haft på annons. Ännu en grej borta från huset. Vi fikade och tittade minilite på stan innan vi åkte till Maxi och handlade mat.
Hemma igen så var barnen helt oregerliga, A var säkert trött i skallen och J retades. Tänkte att varmkorv blir bra, snabbt och dom gillar det. Ingen av dom åt upp sin korv... Dom fick spela, en på datorn och en tog x-boxen så jag fick lite andrum. Det vanliga ihop-plockandet avklarades och badrummet fick sig en omgång. Vi har nyss läst ut boken vi höll på med och nu ligger dom och snackar i sina sängar, hoppas dom blir tysta och somnar snart. Jag måste slå in paket åt J och L.
Puh....känner mig helt mosig. Och inget sportande har vi hunnit med än heller.... jag som längtade efter skridskoåkningen. Men med halvsjuka barn är det ingen idè. Hoppas på bättring till helgen så vi kan ha kalas, visserligen bara släkten som ska komma men det är skönt att få det gjort. :) Är det inte maj snart?

3 kommentarer:

Bror din sa...

Låter som om ni hade en trevlig dag tillsammans. Synd att jag inte såg till er. Kram

Susanne sa...

Den som väntar på något gott, väntar alltid för länge. eller hur det nu va.
Kram Susanne

Mia sa...

Tack för titten och hälsningen i min gästbok. Satt och läste på din blogg att A börjat med Concerta. hoppas att det löser sig, att han tar dom frivilligt. Brukar funka bättre när dom sätter ihop sitt lugn med tabletten.
Kul att även du testade den. Jag har testat mina ungars Ritalin o Concerta och upplevde samma som dig när det gick ur kroppen. Dom av mina som äter det får även en påfyllnad efter tio timmar med Ritalin 20 som håller i ytterligare åtta timmar. Dom behöver ha det i kroppen även när dom somnar. Annars kaos o sömnlöshet. Dom andra två har inget behov av det på kvällen och får ingen påfyllning.