onsdag 10 februari 2010

Äntligen bergvärme!

Jojo...idag är äntligen bergvärmen installerad och klar. I måndags var jag hemma på morgonen och väntade på rörmokaren, som inte verkade göra så värst mycket den dan. Det såg inte så ut iallafall. På tisdagen kom även elektrikern och tillsammans satte dom igång pumpen, så den gick på el bara. Idag har röris kopplat in borrhålet och allt verkar fungera. Men jag tycker det är lite kallt...är ju van vid kokvarma element. Antar det blir bättre när hela huset har blivit uppvärmt.
Det är jätteskönt att det är klart, ett bekymmer mindre. Ja...vi har visserligen en upp och nervänd källare att städa ihop och göra iordning. Panna och tankar ska iväg till sina nya ägare. Så lyckades P välta ut någon slags gegga på golvet i tvättstugan, såklart mitt framför tvättmaskinen. Undrar hur vi ska få bort det? Ska bli skönt att få göra rent och fint och kunna hänga tvätten nere. Med vedeldningen var allt lortigt lika fort igen så det gick inte att hänga tvätt där då.
Hmm..vad var det mer jag tänkte skriva då?
Jo, att hunden, Hanna, har varit hos mamma och pappa medans det har varit hantverkare här. Och under dom dagarna har katten, Maja, varit ganska så tuff och faktiskt vistas bland oss, frivilligt! Igår kunde hon inte hålla sig längre utan hoppade upp till mig i sängen och sov bredvid mig hela natten! Har inte hänt sen Hanna flyttade in. Så det var mysigt.
Igår fick jag även en inbjudan till Såstaholm för att fira mina 20 år på företaget. Dom som firar 10, 15, 20, 25 osv är inbjudna. Förut firade Falufabriken alltid i Tällberg/Leksand sen blev det sammanslaget och vartannat år Tällberg eller i Stockholm. Men nu tror jag det bara blir i Stockholm och det här är första gången på Såstaholm. Det blir nog bra. Dom är iallafall ute i tid med inbjudningarna :)

1 kommentar:

Annika sa...

Skoj att bli firad... :)

Här dröjer det länge innan jag jobbat inom jobbet i 20 år.
Hinner knappt jobba 25 år innan jag går i pension.

:D