fredag 1 januari 2010

En sorts årskrönika.

Tänkte försöka summera året som gått, någorlunda...

Det började med en massa minusgrader minns jag. Det var lika kallt som det var nu innan nyår.
Och vi hade den där äckliga röklukten inne som ledde till att H hjälpte oss att bli av med spöket / anden som vi hade i huset.
Och Peder fyllde 30 år i januari, vi var ut och åt på Banken och sen i mars var vi på Bo Kaspers konsert på Magasinet i Falun. Men mellan januari och mars kommer februari och jag var på min första healing hos Pa. Som fick mig att fatta lite olika bestlut, en del lätta andra svårare, men jag tror det var meningen i slutänden. Efter det var vi sjuka...P är aldrig sjuk men nu var vi klubbade av bihåleinflammation och jag var sjuk till och från hela våren med olika sjukdomar .
Men i mars hände roliga saker också, J fyllde 4år och jag och tjejerna bokade en helg i Säfsen.
Och i början på maj åkte vi iväg på en skön tjejhelg med god mat, massa prat och promenader.
Strax efter det så var vi in på Hab med A för hans ADHDutredning och hur det gick vet vi ju. Det är lättare att hantera honom nu när man vet hur det ligger till men det är ändå dryyyygt som fan ibland. Vi var iväg på en och annan utflykt och jag och syrran var till Stockholm över dagen.
I juni hade vi förlovningsdag, skolavslutning, midsommar och en sväng till Furuviksparken.
Hmm..jag missade visst att P blev varslad och fick gå hem....en stund. Sen behövde dom hjälp och han går fortfarande på "en månad i taget anställning"
Vi fick semester som mest var regn känns det som. Jag, min mamma och barnen var till Undersvik och Järvzoo. Och det blev en del vändor på våra fyrhjulingar, så mysigt!
Semestern tog slut, tillbaka till jobb, dagis och skola. A började i första klass!
Hösten rullade på med div aktiviteter bla ett besök på Rättviksmarknad, teambuilding på Varpangården och ännu en tjejhelg. I Kloten den här gången.
I november fyllde både jag och A år, han fyllde 7år men beter sig som 3. En ganska tung tid..mycket tjaffsande och trams.
Vi tuffade vidare mot årets slut, en julfest med jobbet, svininfluensavaccinering och ett besök för A hos Pa. Sen kom julen som ni nyss läst om och igår firade vi nyår. Vi är ju en barnfamilj så självklart åt vi tacos :) Sen blev det film, Boog och Elliot, med chips, godis och dricka till. Vi smällde av några raketer och barnen lade sig. P var så himla tråkig att han kollade på JVM men vi drack iaf snowball och åt några fler chips innan fyverkerierna drog igång runt om oss.
Nu väntar ett nytt år...och jag hoppas att det blir ett lugnare år. Mindre sjukdomar och mera glädje. Mindre trams och mera harmoni. Gott nytt år till er alla!!

Inga kommentarer: