söndag 22 november 2009

Lite växtprat.

Peder och barnen har varit hemma hela veckan för att vara på den säkra sidan. A hade kanske kunnat gå i fredags men det kändes onödigt. Jag har varit sen hem varenda dag....träffat svärmor, tränat och varit på stan. Gjorde en synundersökning. Tänkt på det länge eftersom jag har så ont i huvudet. Men jag såg som en hök! På långt håll....på nära håll skelar jag visst lite lite så hon tyckte att jag skulle använda läsglasögon för att slippa anstränga ögonen.
Var in på Plantagen för att få lite skönhet i tillvaron :) Och för att köpa hyacinter som jag har satt ner i matkällaren i väntan på plantering i div julgrupper. Det blev även en julstjärna och en ny brudorkidè, en lila/cerise med ljusare gap. Orkidèn är min present till mig själv :)
Vi har haft två firmor här som lagt offert på bergvärme, den tredje inbjudna firman har vi inte hört nått mera ifrån. Vi tvekar än vilka vi ska anlita men det känns skönt att ha kommit en bit på väg. Igår var det rätt skönt ute och jag passade på att flytta växter som jag vill rädda undan grävskopan. Lättare nu än när det är tjäle :) Jag har två rhododendron som har växt vid trappan, ville ha något vintergrönt där för att slippa se in under verandan. Nu när jag grävde upp dom så var dom så fina....och jag vill ha dom någon annanstans. Men...det finns inga bra alternativ tycker jag. Snön rasar ner från taket där också, därför är även roddisarna lite stukade. Och dom har rätt ytligt rotsystem vilket passar bra intill huset och senare ovanpå röret från borrhålet. Hmm...
Idag är P in till Falun och åker ATV med en kompis, barnen spelar tv-spel och jag har duschat både mig, J och hunden. Nu ska jag plocka fram kläder till imorgon och när P kommer hem ska han packa sin väska. Iallafall börja, vad han än säger. Han ska på kurs tre dagar den här veckan nämligen. Så...det får räcka för idag.

1 kommentar:

linnea-maria sa...

De kommer att klara vintern fin fint. Längtar efter att få börja jobba med min jag :).