söndag 29 november 2009

Julfest...ok.

Julfesten i fredags var helt ok. Började kvällen hemma hos syrran och hennes man med ett par drinkar, jättegoda, tack för dom! Sen hämtade morbror oss för transport till Dalasalen. Vi var lite sena men inte sist iallafall. Maten, det kallskurna, var gott. Fast ägghalvorna var lite tråkiga, samma på alla, lite majonäs och en räka. Varmrätten åt jag inte och vad jag hörde så var det lika bra, som vanligt så var janssonen alldeles för salt. Men efterrättsbordet! Mums! Dom hade laddat upp med tårta, små kladdkakebitar, grädde, chokladpudding, pepparkakor, frukt, olika ostar och kex och en hel del olika sorters godis och en del annat gott.
Showen var inte så upphetsande men jag antar att dom var duktiga. Sen när dansen började, till DJ, så var det lite trögt. Och det var faktiskt segt på dansgolvet hela kvällen. Inte särskilt cederroth -likt...måste berott på musiken. Fel sort och för lågt! Visst...folk dansade men....nja. Och jag skulle ju sitta i soffan och dricka en snowball....drinken fick jag men ingen soffa. :)
Jag kom hem 00.30, skönt dagen efter.
Och vad gjorde vi på lördagen då? Ja....*funderar* Jo, jag städade undan lite och P drog hem några träd innan syrran och hennes familj kom och fikade. Fick minsann både blommor, paket och en Herman! Herman är en såndär vänskapsdeg som står och jäser i flera dagar och sen ska den delas ut till 4 andra. Den sista delen bakar man en kaka av. Någon som vill ha när min är färdig?
Idag kommer det någon och köper ved av oss, vi ska ju ha bergvärme :) Och sen tänker vi åka in till Falun och se Upp med barnen. Johannes har aldrig varit på bio förut så vi får se vad han säger om det.

3 kommentarer:

Oss.... sa...

Hallå!!
Håller med dig om maten! Åt inte heller det varma.....men efterrätt....
Skönt att komma hem i tid....jag kom hem i Otid!

Angående Degen så kan jag nog testa en del.....om det ingår ett recept!!
Kram Anki

Annica sa...

Anki,klart det ingår ett recept!

Annika sa...

Herman.... ååå... nostalgi juh! :D