torsdag 6 augusti 2009

Rullar på.

Dagarna rullar på, denna sista semestervecka. Vi lallar omkring på gården men får väl inget vettigt gjort. Jo...vi tog reda på den sista veden, den färska, som ska ligga i två år. Och P började titta på hängrännorna som ska upp på Lillstugan. En dag var vi till en granne som samlar på gamla motorcyklar och har en del bilar också. Han hade säkert 15 motorcyklar, en del i fint körbart skick och andra som väntade på sin tur. Jag tyckte det var mest Triumph och BSA. Bilarna var ett par oplar, en Bel Air, en Oldsmobile, en volvolastbil och lite annat.
Igår låg jag mest och läste i solen, barnen byggde koja inne och P grejade med den ena ATVn. Vi tog ett snabbt eftermiddagsdopp, lastade barnen på hjulingarna och åkte till pizzerian och åt. Tog en tur till Vintjärn och ett sand/grustag som P ville köra i. Vissa delar var väldigt branta och sanden var mjuk och lätt att fastna i. Han övertalade mig att prova några otäcka backar iallafall och det gick ju bra. Bara att gasa och inte fega. Barnen satt inte på när vi åkte där. När vi hade tröttnat och fikat så skulle han bara åka en sväng till. Kom över ett krön från sidan på den branta backen och fastnade mitt på. Såg läskigt ut innan jag såg att det inte var någon fara, att han inte skulle tippa bakåt. Men han grävde ner sig rejält när han försökte ta sig därifrån. Jag fick sätta fast vinchen runt en liten tall högre upp i backen och sen gå ner och sätta mig på. Jag vinchade och gasade medans P lyfte och sköt på och tillslut kom vi loss och kunde åka hemåt. Vi åkte över Åg hem och om ni tittar på Ernst K ikväll så är han i Åg och fixar. Idag ser det ut att bli fint väder så vi kanske ska packa ner lunch och fika och åka iväg och bada på något fint ställe. Vi får se vad som händer, nu ska P upp ur sängen!

Inga kommentarer: