söndag 2 augusti 2009

Mögelost och skrot.

I förrgår när vi kom hem efter åkturen så kom svärmor och Tuss för övernattning. Jag och I lade barnen och sen satt vi i köket och åt två sorters mögelost, en annan bredbar ost, chips och kex. Vi drack vin till....ööö...jag dricker inte vin men det gick visst ner ändå. P flydde till garaget och senare datorn, han gillar inte mögelost. Vi hade jättetrevligt och det blev sent.
Upp tidigt nästa morgon, frukost och iväg mot Rättvik och CCWs skrotmarknad. Barn, hundar och svärmor kvar hemma. Vi hade tur med vädret, det blev soligt men inte för varmt. P gjorde inga fynd men jag köpte lite plock, bla fina teburkar och en liten prydnads vikskärm handmålad med geishamotiv. Och ett blåprickigt klänningstyg som I ska förvandla till en klänning åt mig. Vi åkte hemåt och P hann väl lagomt kissa typ innan hans kompis C kom för en 4-hjulingstur. Dom åkte iväg, I packade ihop sina saker och åkte hem och barnen freakade ur. Vilket liv! Dom bråkade om allt, pratade hela tiden, sprang omkring nakna efter badet och var mest jobbiga. P och C kom hem efter några timmar med en kebabtallrik som jag och barnen delade på till kvällsmat. När det började bli läggdax för barnen hade jag fått nog. Ringde min mamma och frågade om hon ville vara med på promenad och det ville hon. Jag och Hanna lämnade P åt dom vilda barnen och åkte till mamma och pappa. Jag och mamma var ute i en timme och det var så skönt ute. Pratade en stund på brokvisten innan jag åkte hem och åt upp resten av osten och kexen med cider till den här gången.
Idag vet jag inte vad som händer förutom att vi ska till syrran å fira henne. Just ja...måste slå in presenten!

Inga kommentarer: