lördag 6 juni 2009

Fira förändring.

Så sant som det är sagt. http://blogg.passagen.se/rexlin/ lördagens horoskop. Och försöker du förändra dig så finns det alltid någon som försöker hålla dig tillbaka. Kanske är det rädsla att förlora dig, att få lov att förändra sig själv, att ta tag i sitt eget liv, att göra egna medvetna val.
Jag vet inte riktigt själv vad jag står i förändringsfrågor. Ibland är det klockrent och bara att köra på, ibland är jag mera tveksam och försiktig.

Idag har vi treårig förlovningsdag. Blir lite gott käk och efterrätt senare. Tänkte baka kladdkaka och servera med jordgubbar och grädde. Barnen ville göra chokladbollar. Och vaddå? Vi firar ju både oss och nationaldagen!

2 kommentarer:

linnea-maria sa...

Förändring är viktigt, stagnation är förödande. Än värre att bli hindrad i sin förändring, att få kreativiteten kvävd. Drömmarna som skulle bli verklighet skulle tystas och då var jag tvungen att gå. Ta hand om varandra och ge varandra den frihet ni behöver för att leva. Kram /linnea-maria
He he läste "vårat" horoskop på lördagen som stämde såå väl :)

malin sa...

grattis!

Ja, Belgien påminner mycket Holland! Jag älskar landet.Människorna e underbara!