söndag 24 maj 2009

Stockholm och hemmaplan.

I fredags åkte jag och min syster buss till Stockholm för att shoppa. När vi kom fram började vi med macka och the/kaffe. Sen började vi klädspaningen! Hittade faktiskt kläder på en gång. Köpte en skjorta, ett linne och ett par jeansshorts. Lite glass i Gallerian. Senare blev det kläder till barnen, två st linnen var och ett par shorts till J. Två st bandanas med döskallemotiv och två snusnäsdukar blev det också. När det var dax att äta något så ringde vi våran kusin Sofia http://mittlivsomsofia.blogspot.com/ Vi åt buffè på en mongolisk restaurang, smaskigt! Det började dra ihop sig för hemfärd men vi hann med några affärer till. Jag köpte två pikètröjor och en sjal. Handlade två lådor jordgubbar och ett knippe sparris på Hötorget och lite bussfika på 7eleven. Sa hejdå till Sofia och åkte hem.
Sofia, så här fint sällskap fick jordgubbarna. Sparrisen ska jag nog äta idag.

Peder har ju köpt en 4-hjuling till barnen som dom provåkte på fredagen när jag var borta. Igår ville dom visa mig hur cool den är :) Dom har hottat upp den med döskalle och eldflammorklistermärken. Frågade våran granne om vi får åka på hans åker som ingen längre brukar. Och det fick vi, snällt. Båda barnen var jätteduktiga att köra. Amadeus åkte kanske lite för fort och Johannes har lite problem med svängandet. Inte så konstigt kanske, J har ju nyss börjat cykla.
Innan det så sådde jag mina frön. Blev konstiga frön i år...gjorde slut på gamla påsar. Inte köpt en enda ny. Ah...nått blir det väl hoppas jag :)
Idag ska jag försöka hinna med att klippa hunden, ser ut som ett utegångsfår. Gärna dammsuga och städa toaletten också. Göra matlådor, helst både åt mig och P. Ingen lust....vill bara vara ute och lukta på blommorna!

Johannes gasar på!

Amadeus väntar på att Peder ska såga upp och bära bort några björkar så han kommer fram. Spana in eldflammorna på bakskärmarna!


1 kommentar:

Sofia Fahlström sa...

Det såg riktigt gott! ÅÅÅÅH va sugen jag blev på kladdkaka nu och jordgubbar också för den delen.
Vad tyckte du om seven-elevens brownie då?

BILD på Sparrisen tack!!!