torsdag 1 januari 2009

Äkta makar.


Ja...har man inga amaryllisar som ville blomma till jul eller nyår så får man ta dom klockor som står till buds. Det här är min "äkta makar". Dom heter så för att blommorna alltid kommer två och två....men som ni ser inte hos mig :) Ja, jag vet att det är en taskig bild.
Nyårsaftonen var en lugn tillställning i Hunsen. Vi åt god fläskfile med champinjoner, ost och grädde, tillagat i ugnen. Sallad och "äggkuckla" till. Äggkuckla är vispad grädde som man blandar ner kaviar och hårdkokta ägg i. Man kan ha purjolök i om man vill.
Vi har ett fult glasbord i vardagsrummet som vi målar med vattenfärg ibland. Och igår målade vi vårt nya år. Det blev huset i mitten, Jompe målade två Wall-e och deras spår. Ammis målade våran gård och Bärgarn från Bilar. Jag målade ett magnoliaträd som symbol för nystart och en damm med åtta koifiskar för lycka, rikedom osv. Peder målade familjen och en stor sol som skulle lysa över oss. Sen målade han och jag en flod som ledde till vårat hus full med symboler för lycka, kärlek, rikedom, hälsa osv. Och en del annat kludd blev det också.
Sen såg vi på Kung fu Panda med barnen. Och åt ännu mera, både fika och chips med dipp. Inte ätit chips på hur länge som helst. När barnen hade somnat såg vi på Ten inch hero och åt lite mera chips. Pussades på tolvslaget såklart, det måste man!

2 kommentarer:

Anonym sa...

wow! himla bra tanke när ni målade ert bord! all lycka åt er. kram! och god fortsättning!

linnea-maria sa...

Vilket gulligt inlägg! Mysig nyårsafton verkar ni ha haft. Kan du inte visa oss en bild på erat glasbord, jag tycker det låter jättfint!
Jag var på fest med knasiga och roliga människor, jag var chaufför så jag tog en snus för att bli lite snurrig i huvudet (funke bra de me). Kram och gott nytt år /linnea-maria