måndag 8 december 2008

Sjukrapport.

I morse var jag med uppe och skickade iväg Peder och barnen. Jag åt frukost och sen kröp jag ner i sängen och läste ut min bok, Mäktig mans kvinna. Gick upp och släckte ljusstakarna, kollade klockan som var 09.15 och tänkte att ska jag sova något idag så är det nu och inte mitt på dagen. Sagt och gjort, jag och hunden gick och lade oss igen. Vaknade med ett ryck och tänkte att nu måste klockan vara 11- 11.30 någonting. Meeen...klockan var 13.30!!! Hallå!! Hur kunde jag sova så länge? Annars när jag är sjuk så brukar jag vakna och ha feber eller vara så tät i näsan att jag inte kan andas. Jaha, hela dagen hade gått och jag hade bara en timme kvar innan jag skulle hämta barnen.
Johannes somnade i bilen och gick inte att väcka, jag klädde av honom overallen och la honom i sängen. Så nu ligger han i fåtöljen och ser på tv, pigg som en mört. Men jag är trött..konstigt nog. Är iallafall lite bättre, inte lika tät i huvudet och bröstkorgen gör inte lika ont. Men jag har skrällhosta och rejäla nysattacker som lämnar en svidande näsa. Hoppas kunna jobba på onsdag....

Inga kommentarer: