tisdag 18 november 2008

Längtan.



Har ni haft den där känslan av vemod och längtan fast det egentligen inte är något speciellt? Vad är det för något? Förut längtade jag jämt fast jag visste aldrig efter vad...nu är det inte så. Måste ha varit barnen. Och ibland kan en vacker utsikt, ett gulligt uttalande av barnen, någon som har lyckats med något bra eller en sång utlösa väldigt underliga känslor. Just nu har jag väldigt lätt för att känna sånt...blandade känslor, både en sorts lugn sorg och saknad och ett drag av "var det inte mer än så här" till tokglädje. Ja...inte vet jag.


Gick hem idag för min axel gör så ont. Ett gnagande....Och jag vill inte vara hemma så där länge igen utan vilar hellre i någon dag.
Måste bara visa den här bilden, den är tagen i januari 07. Stackars lilla fjärilen hade nog sovit i vår ved och vaknat av värmen.

Inga kommentarer: