söndag 19 oktober 2008

Rallybrudar och lövkrattning.

Ok, just nu är jag jäkligt irriterad på min familj, mest barnen. Dom har varit skitjobbiga rent ut sagt nu på kvällen. Inte lyssnat på någon av oss och P har ju lämnat byggnaden för jobb nu. Barnen är vakna men håller sig på sitt rum.
Annars har det varit en rätt bra dag. Sov länge, sen var jag ute och krattade löv.Jag krattar enbart pga två saker. För mycket löv ger snömögel på våren och sen så blir det så fin jord av löven i komposten. Att det ser fult ut om dom ligger kvar skiter jag i, det ger näring till gräsmattan. Så någon krattfantast är jag inte. Sen drog jag upp dom sista sommarblommorna ur grönsakslandet och fyllde på ny jord från den STORA säcken som Peder körde hem med släpvagnen i somras. Så nu är den borta från gården också. Sen det vanliga plocket med tvätt, matlådor osv.
Igår var vi ju och såg Rallybrudar medans barnen var hos Ps mamma. Helt ok film, men väldigt förutsägbar tyvärr. Fick se fina bilar iallafall och det passar bra nu när P har släpat hem sin turkosa/blå Volvo 145 och Pvn står och är orolig bredvid.

Inga kommentarer: