onsdag 8 oktober 2008

Jag ska på kurs!

Jag ska på kurs! Från torsdag eftermiddag till söndag efter lunch. Ganska snabbt beslut men det har liksom pekat däråt ett tag.
Först så mailade jag och vännen i Göteborg lite om meditation. Sen så blev jag ju utlånad till ett annat team och där träffade jag en gammal arbetskamrat till min mamma. Jag känner inte E, men vi pratade en del. Jag undrade vad hon gjorde nu och det visade sig att hon har egen firma som heter Vila i rörelse. Hon har kurser i meditation i rörelse och när jag sa att jag skulle vilja lära mig meditera så sa hon: du ska inte med på kurs då? Den 9-12 oktober i Undersvik, ovanför Bollnäs. Nej...det ville jag inte. Var in på hennes hemsida och läste vad hon sysslade med och om kursen. Det var både hennes meditation i rörelse, sittande meditation, något som hette bildskapande, möjlighet till samtal och så...tystnad. Efter sista passet på kvällen så gick man in i tystnad och bröt inte den förrens efter frukost dagen efter. Lite intresserad men....nej. Peder tyckte att jag skulle åka om jag trodde att det skulle ge mig något. Var på massage på jobbet på tisdagen och hon pratade om healing och så nämde jag kursen. Hon hade gått på något liknande med E trodde hon och tyckte det var bra. Jag gick och letade på E och frågade lite saker och funderade en stund till. Sen ringde jag stiftsgården i Undersvik och frågade om det fanns plats och det fanns ett rum kvar. Så jag sa ja! Hjälp!
Så imorgon styr jag kosan mot dom blå bergen i Hälsingland. Tänkte stanna till vid Träslottet och ev Mobackes. Till saken hör att jag inte gärna kör bil långt till okända ställen. Men jag tänkte att det är en del i min utveckling :) Och jag ser fram emot det. Har tom gjort en Roadtripskiva :)
Jag längtar efter att få sova själv utan hosta, snarkningar och kissnödiga barn. Eget rum med dusch och toalett, en bra bok eller två (tack Susanne) och lugn och ro.
Så....vi hörs kanske på söndag om jag orkar skriva då.

5 kommentarer:

Johan sa...

Ja, det är lite sent, men ha det så bra!!!

Anonym sa...

Men så berätta då! Jag vill veta hur du har haft det?

Anonym sa...

Hade du berättat det lite tidigare så hade vi ju kunnat samåkt.. så hade jag kunnat våldsgästa några släktingar som bor bara några km bortanför dit du skulle :) Jaja, hoppas du har det bra. kram

Anonym sa...

Det var så lite, fast jag glömde Isprinsessan :)

linnea-maria sa...

Det låter jättespännande! Jag trodde först att rubriken syftade på truckkursen, ha ha. Men det här lät ju ännu bättre. Du får berätta sen när du kommer hem! /linnea-maria