torsdag 2 oktober 2008

Högvinster.

När jag kom ut till bilen idag så stod det ett kuvert lutat mot växelspaken. Hm...hur hade det hamnat där? Öppnade och inuti fanns ett grattiskort med texten: Grattis på 8årsdagen! Och två trisslotter. P hade skrivit att jag var välkommen hem till mina andra högvinster. Under kuvertet låg en liten Anthon Berg chokladkaka. Knasbollen kom ihåg att vi har 8årsdag snart men visste inte när :) Det är den 6:e eg. Han och Jompe hade varit in till stan och så kom han på att han skulle göra det här.
Nu är han till Avesta och kollar på en gammal golf. Vi har en köpare på toyotan och behöver något annat.
Gick i skogen med Hanna när jag kom hem. Fint med alla höstfärger men jag kan inte njuta när jag går där. Jag är så rädd! Har väl aldrig varit rädd i skogen. Men nu går jag så fort att jag får hjärtklappning. Dumma björnar, vad ska dom här å göra? Så länge jag går på stora vägen är det ok men när jag går in på skogsvägen så börjar jag lyssna efter knak och brak. Tvingar mig själv att stanna upp och SE skogen. Det är ju därför jag är där. Går jag i någon annan skog går det bättre tex uppe i byn. Men jag vet ju att dom finns/har funnits här. Inte kul och dumt av mig. Jag vet att dom undviker mig men ändå....
Rättviksmarknad imorgon.

Inga kommentarer: