tisdag 21 oktober 2008

Flaxtrasor.

Imorse när jag och barnen stod i hallen på väg ut så flaxade det till ovanför oss och in kom en talgoxe! Men han hittade snabbt ut igen som tur var. På jobbet fortsatte flaxandet. Några hade truck uppkörning, jag gjorde min förra veckan och klarade mig. Några, bla jag, hade möte om det förestående 10åriga jubileumet för plåster som vi ska ha i helgen. Vi ska ha öppet hus för familjerna med fika/korv, guidning i lokalerna, plåsterskola, tipspromenad och teckningstävling. Jag är med i tecknings/tipspromenadgruppen. Och vi blev så trötta och flamsiga till slut, riktiga flaxtrasor. Men vi kom en bit på väg iaf, några frågor kvar som vi inte har riktigt full koll på om dom är rätt. Alla vuxen frågor är plåster -relaterade och det är inte så lätt att komma på några bra. Hoppas dagen blir bra och kvällen med. Då blir det fest med enklare mat, lite starkt att dricka och musik.

Inga kommentarer: